loading...
بزرگترین سایت سرگرمی تفریحی
اخبار 5 پیکس
زهرا بازدید : 195 جمعه 31 خرداد 1392 نظرات (0)

15 دردي که درمان خانگي دارند!

 

کاهش درد, گرفتگي بيني

برخي از مشکلات و دردها را مي توان در خانه و بدون مراجعه به پزشک درمان کرد.
به طور مثال، وقتي دندان درد داريد روي آن ميخک بگذاريد. يا اگر دچار سوختگي شديد، با چاي سرد جلوي درد و تاول را بگيريد. براي آگاهي از درمان هاي خانگي ديگر با ما همراه باشيد.

1.جوش هاي خارش‌دار
جوش هاي خارش‌دار در اثر روغن هاي گياهي، عطر يا عرق سوز شدن به وجود مي آيند. براي رفع آن مي توانيد آنتي هيستامين مصرف کنيد. البته آب هاي معدني چشمه هاي طبيعي نيز در کاهش درد اين کهير و جوش ها موثر هستند. املاح داخل اين آب ها باعث از بين رفتن سوزش و خارش مي شوند.

2.آکنه
براي جوش هاي پايدار ابتدا خيلي نرم صورت خود را با سنگ نمک يا نمک هاي درشت و زبر مالش دهيد تا ضدعفوني شود و سپس چند قطره روغن درخت «نيم» روي آن بريزيد. پس از چند دقيقه آبکشي کنيد و ماسکي از ماست را به مدت 15 تا 30 دقيقه روي پوست خود قرار دهيد. اسيد لاکتيک موجود در ماست، لايه بردار طبيعي است که موجب شفافيت بيشتر پوست، از بين رفتن آکنه و کمرنگ شدن لکه ها مي شود.

3.گزش پشه
فصل گرما در راه است و پشه ها راهشان را به خانه هاي ما پيدا خواهند کرد. هنگامي که مورد گزش پشه قرار گرفتيد، خارش و سوزش آن را با خمير آسپرين کاهش دهيد. براي اين منظور، يک آسپرين ضعيف را له کنيد و يک قطره آب به آن اضافه تا خمير شود. اين خمير ضد سوزش و التهاب است و قرمزي و باد حاصل از نيش پشه، موهاي زيرپوستي و جوش را کاهش مي دهد زيرا آسپرين حاوي اسيد سيلاسيليک – ماده اي که در داروهاي ضد جوش استفاده مي شود – است.

4.اگزما و سورياس
براي کاهش درد و سوزش اگزما و سورياسِ پوستي کمي روغن زيتون در محل تحريک شده بريزيد. براي هر سه سانتي متر، يک قاشق چايخوري روغن لازم است. ماليدن روغن روي اين منطقه از خشک شدن پوست جلوگيري مي کند. روغن زيتون پايه بسياري از محصولات مرطوب کننده است اما استفاده از نوع خالص آن اين مزيت را دارد که مواد شيميايي کرم ها را در خود ندارد.

5.حساسيت فصلي
براي فرار از نشانه هاي حساسيت فصلي همچون سوزش چشم، آبريزش بيني و عطسه از قرص هاي گياهي استفاده کنيد. محققان سوئيسي ثابت کرده اند مصرف قرص گياهي سه بار در روز بهتر از آنتي هيستامين هاي صنعتي است که خواب آلودگي مي آورند.

6.دندان درد
براي کاهش درد دندان از ميخک استفاده کنيد. از قديم اين درمان را براي درد دندان انجام مي دادند. بسيار هم موثر است. البته اين روزها ميخک در هر خانه اي پيدا نمي شود به همين دليل مي توانيد از اوژنول موجود در داروخانه ها کمک بگيريد. پنبه را در اوژنول خيس کنيد  و دقيقا روي دنداني که درد مي کند، قرار دهيد. اين باعث کاهش درد تا زماني مي شود که به پزشک مراجعه کنيد.

7.دردهاي دهان
براي درد دهان، به ويژه در کودکان از محصولات نعناعي کمک بگيريد. به طور مثال، آدامس نعنايي، شيريني، چاي يا هر خوراکي نعنايي ديگر. اين گياه تاثير بسياري روي هر چيزي دارد که با آن تماس پيدا مي کند و مي تواند باعث کاهش درد گلو، سوزش دهان يا سزش تبخال يا تاول دهان شود.

8.درد ناشي از ورزش سنگين
پس از ورزش هاي سنگين، يک ليوان آب البالو ترش بنوشيد. اين آب ميوه سرشار از آنتي اکسيدان و ضدالتهاب است و درد ماهيچه ها را کاهش مي دهد. پس از ورزش بافت هاي شما از بي آبي رنج مي برند و آب آلبالوي ترش که سرشار از آنتي اکسيدان است بسيار بهتر از آلبالوي شيرين و ديگر ميوه ها و سبزيجات به ترميم اين آسيب کمک مي کند.

9.سوختگي خفيف
اگر زير نور آفتاب يا در اثر چسبيدن اتو مو به پوست خود دچار سوختگي خفيف شديد، مي توانيد با کمپرس آب سرد و چاي سبز يا سياه آن را درمان کنيد. براي اين منظور، حوله نازکي را درون چاي سرد خيس کنيد و روي محل سوختگي قرار دهيد. ماده گياهي موجود در چاي باعث کاهش سوزش و تاول نزدن مي شود.

10.جاي زخم
برخلاف اعتقاد عموم مردم، پوست زخم به هيچ عنوان خوب و مفيد نيست. به همين دليل، اين قسمت را با پارافين مايع مرطوب نگه داريد و به مدت سه تا 5 روز باند پيچي کنيد. در طول شب، نوار سلفوني دور پارافين بپيچيد اين باعث مي شود تا محيط زخم مرطوب تر بماند و دوره درمان را تسريع مي بخشد.

11.حالت تهوع
اگر محتويات قرص هاي ضدتهوع را مطالعه کرده باشيد متوجه مي شويد مملو از شکر است. به همين دليل، براي برطرف کردن اين حالت خود مي توانيد شربت شيرين ميوه بنوشيد. براي تهوع هاي ناشي از حرکت، استفراغ هاي صبحگاهي يا دل به هم خوردگي معده آخرين چيزي که لازم داريد، غذاي زياد است. همين شربت هاي شيرين و سودا به شما کمک مي کند تا بهتر شويد.

12.اسهال
براي برطرف کردن اسهال مي توانيد از خوراکي هاي گياهي کمک بگيريد. به طور مثال، چاي تهيه شده از پوست انار به معده به هم ريخته کمک بسياري مي کند. از اين پس، انارها را خشک و نگهداري کنيد. پوست خشک انار تا 6 ماه مي ماند. سپس يک قاشق غذاخوري پر از پودر پوست انار را داخل يک فنجان آب جوش بريزيد و اجازه دهيد سه تا 4 دقيقه بماند.

پوست بلوط نيز همين کاربرد را دارد. آن را به مدت سه دقيقه بجوشانيد، اجازه دهيد تا نيم ساعت بماند و سپس از صافي رد کنيد. هر دو اين مواد سرشار از تانين هستند که باعث ايجاد مايع لعابي اطراف معده و کاهش درد آن مي شوند. دو قاشق غذاخوري از اين نوشيدني ها را 4  تا 6 بار در روز بنوشيد.

13.مسموميت غذايي
اگر تصور مي کنيد دچار مسموميت غذايي شده ايد، دو فنجان چاي سياه و يک تکه نان تست چاره کار است. اسيد تانيک موجود در چاي و ذغال موجود در نان تست باعث از بين رفتن سم در بدن مي شوند.

14.سرماخوردگي
براي برطرف کردن سرماخوردگي و آنفولانزا، يک گريپ فروت را با پوست چهار قاچ کنيد و داخل قابلمه بيندازيد. قابلمه را پر از آب کنيد و اجازه دهيد روي حرارت بجوشد. آن را هم بزنيد و يک قاشق غذاخوري عسل به آن اضافه کنيد و محلول به دست آده را همچون چاي بنوشيد.

آب جوش باعث بيرون آمدن خاصيت دفاعي، ويتامين C و فلاونوئيد از پوست گريپ فروت در آب مي شود. اين مواد بين پوست و گوشت ميوه وجود دارند و با جوشاندن اين ميوه با پوست، عصاره بيشتر و مفيدتري از آن به دست مي آيد که براي گلو درد بسيار خوب است.

15.گرفتگي بيني
براي برطرف کردن گرفتگي بيني مي توانيد با محلول آب نمک آن را شست‌وشو دهيد تا آلودگي ها از بيني شسته شوند و مخاط بيني رقيق شود. براي اينکه پر بودن بيني خود را به راحتي برطرف کنيد آن را هر روز آب نمک شست‌وشو دهيد. اين کار هنگام سرماخوردگي باعث بهبود حال شما نمي شود اما اجازه مي دهد راحت تر نفس بکشيد.

منبع:salamatnews.com

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
بزرگترین سایت سرگرمی تفریحی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 691
  • کل نظرات : 30
  • افراد آنلاین : 93
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 325
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 692
  • باردید دیروز : 103
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,030
  • بازدید ماه : 1,030
  • بازدید سال : 20,237
  • بازدید کلی : 580,742